Al gestart met het uitbreiden van jouw e-mailactiviteiten?

24 juni 2015 Door Danny

We zijn een groot voorstander van een goede e-mailcampagne. Ondanks dat dit niet het nieuwste medium is, is het bereik nog altijd bijzonder goed. Waar niet iedereen van op de hoogte is, is dat wij met Copernica vaak de campagnes in stellen.

Cross-Sell e-mail: Wanneer bezoekers bijvoorbeeld een badjas hebben gekocht, kan er een geautomatiseerde e-mail uitgaan met een handdoek die dezelfde stof heeft. Dit is uiteraard met meerdere soorten producten is dit mogelijk.

Follow-up e-mail: Stel een ingelogde bezoeker heeft veel producten bekeken, maar niets gekocht. We kunnen de bezoeker even herinneren dat de bekeken producten nog steeds te koop zijn. Wellicht in combinatie met een kortingscode.

Loyaliteitcampagne: Na 5x een bestelling geplaatst te hebben, krijgt de koper een kortingscode. Wanneer bezoekers meerdere bestellingen doen die over een bepaald bedrag gaan, ontvangen ze een kortingscode. Ben je jarig? Ontvang een presentje in vorm van een kortingscode.

Win-back campagne: We missen je! Na x aantal dagen is de bezoeker niet ingelogd op de website. Lok hem terug met een verhaal, mooie actie of kortingscode

Winkelwagen: Verlaten winkelmand! We kunnen een 1e herinnering sturen met alle USP’s van het product. Stel je hebt niet je winkelwagen gevuld, maar de wensenlijst, dan kan er eenzelfde mail uit.

Herhalingsaankoop: Hoe lang gaat een product mee? Als je weet hoe lang iemand met een product doet, kan je een herhalings e-mail sturen. Gerichter mailen. Bijvoorbeeld op merk, print of productsoort

Data verrijking: Een e-mail sturen bij klanten die (bijvoorbeeld) binnen een dag alles geleverd hebben gekregen, vragen om review. Gegevensverrijking (geboortedatum, geslacht, interesses), waarop je later weer een e-mail op kan baseren.

Kortom: Er zijn verschillende manieren om jouw e-mailactiviteiten aan te pakken. Of je nou 1 campagne in zet of 6 verschillende. Wij helpen jou graag met de instelling binnen Copernica en jouw conversie weer een stap hoger te brengen. Neem gerust contact met ons op, als je dit wilt in zetten of hier verder over wilt praten.

Geschreven door Danny

Wil je meer informatie of gewoon eens met mij sparren? Je bent altijd welkom voor een goed gesprek.

Neem contact met mij op

100 gratis e-commerce tips

Lees snel verder