Conversieverhogende features?!

16 april 2015 Door Danny

Soms ben je op zoek naar dat beetje inspiratie om een al mooie goede webshop te updaten. Net die toevoeging om je conversie nog meer op te krikken. Afgelopen tijd heb ik veel mooie vernieuwende toevoegingen voorbij zien komen in de afgeronde of lopende projecten, naast de leuke nieuwtjes van collega’s of kennissen. Toch is er 1 feature die mij goed is bijgebleven. Die credits geef ik graag aan de bouwers en bedenkers van O’Neill.com. Hier kwam ik namelijk een menu tegen, die helemaal mee ging in mijn koopbeleving. Het menu veranderde mee met de actie van de bezoeker. Gestuurd om een passende aankoop te doen.

Het inklappende en meescrollende menu kennen we al een tijd. Het logo wordt kleiner, het secundaire menu valt weg en alleen de hoofdmenu items blijven in beeld. Helemaal top. Het leuke bij deze webshop kwam pas bij een categorie overzichtspagina. Wanneer er hier naar beneden werd gescrolled, veranderd het menu niet weer in het “standaard” meescrollende menu, maar in een filter die te gebruiken is om je overzicht nauwkeuriger te maken.

Om het nog leuker te maken kwam ik op de detailpagina tot de ontdekking dat de conversie button niet uit het zicht verdwijnt, ondanks de lange pagina. De conversie button kwam namelijk gewoon weer om de hoek kijken bij het scrollen van de pagina, waar je normaal het menu zou verwachten. Om dit te verduidelijken heb ik hieronder 2 afbeeldingen.

 

oneil1

en even scrollen naar beneden:

oneil2

Kortom: interessant hoe O’neill er voor kiest om niet voor een traditioneel sticky menu te gaan, maar voor een sticky menu met daarin de conversie button.

Zoals ik al vertelde zijn er nog meer leuke trucs om de conversie te verbeteren. Bijvoorbeeld het herindelen van je menu. Al eens over na gedacht? Interesse? Of wil je een review laten doen door ons? Geen punt! Bel ons gewoon even op 010 753 60 97 of mail naar Matthijs!

Geschreven door Danny

Wil je meer informatie of gewoon eens met mij sparren? Je bent altijd welkom voor een goed gesprek.

Neem contact met mij op

100 gratis e-commerce tips

Lees snel verder