5 Tips voor het gebruik van bekeken producten in Copernica

5 Tips voor het gebruik van bekeken producten in Copernica

31 maart 2014 Door Danny

Sinds versie 2.2.0 van de plugin worden met de Copernica koppeling binnen Magento ook de bekeken producten van een gebruiker gesynchroniseerd. Hierdoor kan deze waardevolle informatie vanaf nu ook gebruikt worden in Copernica. Hieronder staan 5 tips waar deze data bijvoorbeeld voor gebruikt kan worden.

1. Bekeken producten opnemen in de nieuwsbrief

In de periodieke nieuwsbrieven is het nu mogelijk om bijvoorbeeld de producten te laten zien die de klant voor het laatst heeft bekeken. Het feit dat iemand een product bekijkt betekend over het algemeen dat men er interesse in heeft. Door deze producten nogmaals onder de aandacht te brengen in de nieuwsbrief wordt de kans vergroot dat men deze producten alsnog koopt.

2. Selecties maken op basis van bekeken producten

Een bepaald product in de aanbieding? Maak een selectie van alle klanten die het product in een bepaalde periode hebben bekeken. Deze klanten hebben een gemiddeld hogere interesse in de producten en zullen dus eerder overgaan tot aankoop op het moment dat het in de aanbieding is.

3. Bekeken producten opnemen in de orderbevestiging

Worden de orderbevestigingen via Copernica verzonden? Neem dan de bekeken producten mee in deze mail. Laat uiteraard alleen bekeken producten zien die niet zijn aangeschaft. Bied daarnaast de mogelijkheid om de producten die in de mail staan nog mee te bestellen met de reeds gemaakte bestelling, zonder daarvoor extra verzendkosten te rekenen.

4. Interessevelden aanvullen

Maak op basis van het bekijken van een product een opvolgactie. Bijvoorbeeld om interessevelden aan te vullen, heeft iemand meer dan 10 keer de producten uit een bepaalde categorie bekeken? Dan heeft men wellicht vooral interesse in die categorie.

5. Klanten die een bepaalde tijd geen producten bekeken hebben mailen

Wanneer een klant gedurende een bepaalde periode geen producten heeft bekeken kan een automatische mail verzonden worden om deze klant weer naar de site te trekken. Zet in deze mail bijvoorbeeld weer het laatst bekeken product of haal producten gerelateerd aan de laatst bekeken producten op uit Magento. Dit laatste is een stukje maatwerk, maar is zeer goed mogelijk binnen Copernica.

Geschreven door Danny

Wil je meer informatie of gewoon eens met mij sparren? Je bent altijd welkom voor een goed gesprek.

Contact me

100 gratis e-commerce tips

Lees meer