De laatste productoverzicht pagina informatie trends

26 september 2013 Door Danny

Op een productoverzichtspagina heb je maar zo weinig ruimte om jouw producten te etaleren. Tegenwoordig worden steeds meer iconen gebruikt om iets duidelijk te maken. Dit zie je steeds meer terugkomen bij nieuwe webshops. Naast de foto, titel, actieknop en prijs zijn veel webshops steeds creatiever geworden en leggen nu de focus meer op dat beetje extra service. 

Wanneer je een product overzichtpagina maakt moet dat samengesteld zijn op het zoekgedrag van jouw bezoeker. Wat is nou de meest belangrijke informatie voor dat product? Wat willen mensen weten als ze op zoek zijn naar dat product. Bij dvd’s is het bijvoorbeeld de duur van de film, bij sportkleding is het of het geschikt is voor zon / regen / binnen of buiten. Je kan ook duidelijk aangeven wat mensen kunnen verwachten als ze doorklikken zoals bij een 360graden foto of een catwalkvideo.

Hier zijn enkele voorbeelden.

I love it! Hier kan je in de rechterbovenhoek aangeven of je dit product in je favorieten wilt zetten. Daarna kan je bij Hema het product later vergelijken of in een wishlist terugkijken. De kleuren opties staan er vermeld waarin dit product verkrijgbaar is. En dat dit artikel behoord tot de huidige marketing actie.

Ik zie sterretjes. Hieronder kan je zien wat andere mensen van het boek vonden. Met reviews worden de meest populaire producten vaker geklikt en meer verkocht. Wat hier eigenlijk het belangrijkste is voor de bezoekers is om te zien welk genre het boek is. Kinder – kijkboek – luisterboek – leerboek – thriller – drama – roman – spy – syfi – historisch – fantasie -comedy. Voor elke optie is een herkenbaar icoon zo gemaakt. Zo kunnen mensen door een lijst gelijk uitzoeken wat hun aanspreekt.

Uitverkoop!! Hier vermelden ze dat het een artikel in de uitverkoop is en zelfs met het percentage wat je erop bespaard. Dit kan je uiteraard automatisch in de back-end laten berekenen. Daarnaast vermelden ze dat ze dit product gratis verzenden. Dit kan handig zijn als er een gratis verzending is vanaf bijvoorbeeld 10 euro. Maar als alle producten in de volledige shop gratis verzonden worden kan je het beter groot bovenaan communiceren en deze ruimte gebruiken voor andere communicatie.

Productvideo. Hier vermelden ze een extra product video. Het is natuurlijk een extra toevoeging aan een product als je kan laten zien hoe het werkt. Bij de grill kan je het bijvoorbeeld linken aan een youtube kanaal voor sandwich recepten of grill gerechten.

Inspiratie: Bekijk het video kanaal van fonq.nl door op de aroma Aroma Diffuser rechts te klikken.

                

Exta informatie. Dit is een perfect voorbeeld van de juiste informatie op een productoverzichtspagina. Bij een spelletjeswebshop is het belangrijk om aan te geven voor hoeveel spelers het is, hoe lang het spel duurt en voor wie het geschikt is. Bron: Spellenrijk.nl

Zoom in. Bij DakaSport geven ze aan dat je dit product close-up kan bekijken. Altijd goed om details op kleding te bekijken voordat je iets online besteld. Omdat je het niet fysiek kan voelen of passen moet je afgaan op visuele aspecten zoals de structuur van materiaal, functionaliteiten, de soort rits en bijvoorbeeld een embleem of opdruk.

Materiaal. Nelly laat hier een product eigenschap zien. Ze gebruiken een herkenbaar icoon om te laten zien dat dit product echt van leer is.

Merken. Bij Douglas geven ze aan van welke fabrikant het is. Ook al heb je een productfoto met het merk erop. Sommige vrouwen kopen slechts producten van één merk. Vrouwen raken gebonden aan een make-up merk vanwege meerdere redenen. Allergieën – kwaliteit – resultaat – moreel bedrijf of door (prijs)status. Daarom is het voor Douglas handig om de logo’s te gebruiken. Daarnaast geven ze ook aan dat dit een leuk cadeautje zou zijn. Douglas heeft een hoog cadeau gehalte omdat het altijd prachtig wordt ingepakt en bijna elke vrouw er wel blij mee is. Lekker makkelijk 😉 De reviewsterren zijn in de huisstijl van Douglas dus passen er prima bij.

Hulp nodig met het bouwen of optimaliseren van jouw webshop? Neem dan contact op, wij helpen je graag verder.

Geschreven door Danny

Wil je meer informatie of gewoon eens met mij sparren? Je bent altijd welkom voor een goed gesprek.

Neem contact met mij op

100 gratis e-commerce tips

Lees snel verder