Sluban & Cream op de Webwinkel Vakdagen 2013

Sluban & Cream op de Webwinkel Vakdagen 2013

29 oktober 2012 Door Danny

Sluban van populair speelgoed tot wereld merk & webwinkel

Mensen met je product verbinden, dat vinden wij belangrijk. Hoe maak je van een merk een online beleving? Sluban is alternatief merk bouwstenen met vele originele bouwsets. Cream heeft voor Sluban zowel de website voor het merk als de webwinkel gerealiseerd. Tijdens deze sessie nemen we je mee in het proces vanaf de start tot nu. Er wordt verteld hoe dit Dutch Interactive Award genomineerde project tot stand is gekomen, welke uitdagingen en valkuilen we tegen zijn gekomen en hoe we zijn omgegaan met de verschillende verkoopkanalen. Kortom, een praktijk gerichte sessie boordevol concrete tips en inspiratie.

Sprekers

Johan Verzendaal is Allround Marketeer bij Sluban Europe. Sluban is een nieuw merk bouwstenen dat past op andere bekende merken. Sinds 2008 is Sluban Europe de importeur van dit speelgoedmerk en na een flinke expansie zijn er in Nederland al ruim 100 verkooppunten. In 2011 werd een start gemaakt met de online strategie in samenwerking met internetbureau Cream.

Al tijdens zijn studie Economics & Business aan de Erasmus Universiteit startte Johan zijn eerste succesvolle webshop i-completer.nl. Hiermee maakte hij kennis met alle aspecten binnen de E-commerce branche, van webwinkel software en PSP’s tot Google Adwords en SEO. Na een periode bij een marktonderzoeksbureau gewerkt te hebben ging hij aan de slag als Allround Marketeer bij Sluban Europe, met een sterke nadruk op online marketing.
Sluban is een alternatief merk bouwsteentjes dat past op de bekende bouwblokjes. Naast de merksite is de vernieuwde Sluban webwinkel gelanceerd voor de volgende landen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Canada en Hongarije. Waarbij elk land zijn eigen specifieke verzend en betalingsmethodes kent. In de presentatie nemen wij de bezoekers mee achter de schermen van dit nominatie bekroonde project. Hier komen vele obstakels en oplossingen aan bod zoals; hoe wij zijn omgegaan met onze verkooppunten & dealer netwerk en hoe wij een online likeability hebben gecreëerd.

Danny Verkade is Algemeen Directeur van internetbureau Cream. Een digitaal bureau dat gespecialiseerd is in web & e-commerce. Cream heeft alle expertise in huis om als full-service dienstverlener oplossingen te bieden voor ontwikkeling, design, online conversie, marketing, webbouw, hosting en onderhoud voor een breed scala aan Nederlandse en internationale klanten.

Danny heeft ruim 10 jaar ervaring op het gebied van internet, e-commerce en online marketing. Na zijn studie Vormgeving, Ontwerp en Interactie aan de Haagse Hogeschool heeft hij zich tijdens zijn carrière bij ISM volledig gericht op webontwikkeling. In 2006 richtte hij internetbureau MBWP op. MBWP heeft na een herpositionering richting webshops in 2010 haar naam gewijzigd naar Cream.

Ga gratis naar de webwinkel vakdagen 2013 en kom gezellig langs bij Cream op stand A42!

Geschreven door Danny

Wil je meer informatie of gewoon eens met mij sparren? Je bent altijd welkom voor een goed gesprek.

Contact me

100 gratis e-commerce tips

Lees meer