Hoe selecteer ik een internetbureau?

Hoe selecteer ik een internetbureau?

Uiteraard een moeilijke keuze want je kan je budget maar 1 keer uitgeven. Je wilt zorgen dat je project in goede handen valt en dat je verwachtingen waar worden gemaakt.
8 maart 2012 Door Carolien

Uit eigen interesse heb ik 283 internetbureau’s in mijn favorietenlijstje staan. Maar voor degene die nog zoekende zijn in de wereld van online…

Laatst las ik een erg gedateerd, maar nog ontzettend relevant artikel. Hier wordt heel duidelijk beschreven hoe een selectie proces verloopt van een internetbureau voor jouw website of webshop. Lees hier het artikel!

Mijn bevindingen en advies:

Ontzettend duidelijk en overzichtelijk artikel. Volkomen met de projectaanpak eens. Een juiste omschrijving voor het selecteren van een passend internetbureau. Het bureau moet goed bij het bedrijf passen en de juiste invulling kunnen geven aan het project. Selecteer een bureau op basis van hun portfolio, dienstverlening & expertise en uiteraard de juiste klik met een team. Het is de bedoeling dat je voor een lange periode intensief met elkaar aan een project werkt.

Ga op zoek naar een bureau die op alle aspecten specialisten in huis heeft. Nodig bureaus daarvoor eerst uit voor een introductie presentatie. Zo kan je peilen of een bedrijf bij jullie past, ontmoet het team, het geeft inzicht in hun werkwijze en of ze de juiste diensten en ervaring hebben.

Goedkoop is meestal duurkoop binnen de internet branche. Investeer tijd en aandacht in het voor en test traject van een website of shop. Het zou zonde zijn als de doelstellingen, afspraken en verwachtingen niet bereikt worden of naar wens zijn. Wanneer een project voor de doelgroep wordt gemaakt i.p.v. voor de opdrachtgever krijg je uiteindelijk een beter conversie resultaat. Dit kan binnen het strategie en advies traject, het functioneel/interactie ontwerp zowel als bij het grafisch ontwerp aan bod komen. Denk aan een lange termijn oplossing en niet wat nu trendy of een gemakkelijke oplossing is. Bureaus kunnen hier uitstekend in adviseren en een project voorstel doen.

Vindbaarheid is een van de belangrijkste trajecten waar over nagedacht moet worden. Bespaar daarom vooral niet in online marketing. Maak vooral gebruik van de social media kanalen om een campagne te integreren binnen de website of shop. Het is zelfbeheer en relatief goedkoper dan de meeste online marketing tools en uitingen. De bureaus kunnen voor de live gang van het project duidelijk adviseren hoe je de achterliggende systemen en tools optimaal kan gebruiken en beheren. Dit kan via trainingen of een workshop, bij de meeste bureaus is dit echter niet inbegrepen en moet het worden vast gelegd in het begin traject. Laat je adviseren en kijk om je heen, besluit daarna samen wat je in het project verwerkt wilt hebben.

Geschreven door Carolien

Wil je meer informatie of gewoon eens met ons sparren? Je bent altijd welkom voor een goed gesprek.

Neem contact met ons op

Uitslag “Win een Magento workshop” Actie

Lees meer